Reconstrucţia 3D digitală a Aşezării antice Qumran. În perioada hasmoneeană a arătat superb, cu curţi şi ziduri drepte oglindă cu unghiuri drepte şi creneluri din piatră,ca o garnizoană fortificată de rangul I. După abandonare esenienii şi-au recuperat aşezarea din mâinile celor pe care îi detestau .Şi au avut grijă ca aspectul prosper şi îngrijit-elegant să dispară devenind o tentaţie şi o ispită mult prea mare
Acesta a devenit ETALONUL ESTETIC pentru aşezările de la Qumran.dacă putem spune aşa.
din două motive:
1. Era o opoziţie faţă de tendinţele lui Herodes da a da o faţadă,un aspesct foarte Roman-cartaginez al templului lui Solomon, Ezra şi Neemiah din Ierusalim.. Cât sau audus îmbunătăţiri cu aspect elenistic ,evreii au tăcut . Au tăcut şi nu au opus rezistenţă sau proteste în amintirea lui Alexandru Macedon care a descălecat în faţa lui Yahweh şi a Ierusalimului şi nu la asediat cu a făcut cu alte capitale din calea cuceririlor lui.La fel a făcut şi Ierusalimul care i-a deschis porţile. atunci a început o mixtură a două culturi şi a două populaţii,cea israelită şi cea elenă. Elenismul nu a fost întâmpinat cu bucurie de toţi evreii. Dar nici cu maxim de ostilitate cum am crede azi. În proporţie de 50% arhitectura elenă mai ales cea insulară mediteraniană semăna cu cea iudaică.Aşa încât diferenţele nu se vedeau clar.Poate păreau mai îngrijite ,oglinda aspectului exterior . Dar odată cu romanizarea,influenţa puternică a Cartaginei şi Romei chiar în Templul lui Yahweh la Ierusalim, apropae toată grupările evreieşti au protestat ostil printr-o tendinţă,o modă a caselor de piatră,gresie căptuşite cu lut şi chirpici sau ipsos şi cu aspect neregulat oarecum neîngrijit.
2 Al doilea motiv erau romanii şi prezenţa lor ca aliaţi, care veniţi în calea atacurilor repetate ale Persiei şi Babilonului şi după captivitate. Romanii nu u mai plecat. Au adus efective tot mai mari, ne-au demobilizat aramata naţională fără ripostă , cu acordul Hasmoneenilor şi a Ptolemeilor Herodieni. În final au intrat în cazărmi şi garnizoane au rechiziţionat tot armamentul, caii şi resusrsele şi ne-au concediat toţi soldaţii fiind înlocuiţi cu romani,exclusiv cu legiuni şi cohorte romane. Oficial erau Aliaţi, practic orice ervreu ştia că erau semi-ocupaţi. Au devenit o colonie în curs de anexare oficială la Imperiul Romei .
Din acest motiv toate casele fortificate şi construite din piatră din iudeea au fost capitonate şi camuflate ca să nu fie conficasate şi rechiziţionate de armata romană. Trebuia să pară o contrucţie BARBARĂ INFERIOARĂ pretenţiilor romane care să-i facă să plece acasă . Să simtă aspectul USCAT ,ÎNECĂCIOS_USCAT ŞI SĂRĂCĂCIOS au unui trai sărac şi auster. Să nu simtă nimic din senzaţia unui concediu prelungit. Aspectul care de băga în depresie şi îţi făcea ostaşii să clacheze nervos, dorind-uşi să părăsească IADUL PUSTIU şi să se întoarcă la Roma. A fost un camuflaj eficient adoptat şi de fraţii arabi şi de egipteni. Devenind în scurtă vreme stilul naţional a tuturor naţiunilor din Orient şi Mediterana. O formă de luptă. Arhitectura Depresiei Suicidale a devenit Steag naţional şi o armă de luptă non-violentă dar cunmplit de eficientă.
Comunitatea din Qumran nu a făcut excepţie după ce a aavut experienţa hasmoneeană şi Ptolemeică de a devenii GARNIZOANĂ MILITARĂ fără acordul comunităţii. care nu sa opus ,dar nici nu le-a convenit. Qumran nu era o comunitate săracă ,ci din contră era una suficient de prosperă încât să-i facă pe romani să confunce QUMRAN cu o VILA RUSTICA FORTICA sau un CASTRUM pentru trupele lor.
Nici o cohortă nu-şi dorea să stea prea mult într-un asemenea loc. În perioada hasmoneeană şi cea ptolemeică a satrapilor lui Epifanie Antioh esenienilor le-a venit foarte greu să stea în aceaşi incintă cu curvelele cele mai perverse, beţive narcomane, distribuitori de parfumuri şi narcotice [etno-botanice ] extracte din plante şi chimicale . Opiu cu sulf şi alte tâmpenii ucigătoare. la care se adăugau bătăile tipice oricărei garnizoane şi beţiile crunte. Iar esenienii nu trebuiau să pară nici agresaţi ,nici deranjaţi de la copierea scripturilor , nici de la post şi nici de la rugăciune. Lecţie pe care esenienii şi-au luat-o pe pielea lor şi au învăţa-to cel mai eficient. mai eficient decât alţii din Iudeea încât au devenit experţi în camuflaj.
ofiţerul de alae(cavalerie romană9 a crezut că sânt nişte nebuni nespălaţi şi zdrenţeroşi. Şi avea mereu obesia că miroase greu. iau pus pe esenieni să se spele. şi să strecoare apa. Era absolut curată. A pus soldaţii mai cu elen milităresc. Era şi mai curată. În final a îneles trucul a dat foc aşezării Esenieni Qumran şi ia târţt prin nămolul de pe malul Mării Moarte. Qumran a fost incendiat de 7-8 ori şi toate incendiile au avut loc în perioada romană-herodiană.
romanii din alae celtica şi Antonia Marcica IV formată din egiptenii şi arabi lau asasinat pe ofiţerul Peticiu Petoniu Marcus . de la comanda Cohorte VIII Antonia IV Antonia Alae(cavalerie) . Şi au fugit în deşertul Iordaniei la zeloţi. dacă nu au putut salva vieţile esenienilro le-au salvat DESTINUL,MISIUNEA şi SECRETUL. În scurtă vreme Qumran era locuit din nou . La trecealui Pontiu Pilat acesta auzise de faima cărturarilor Esenieni.
N-a găsit picătură de cerneală , piele sau pergament( celuloză şi textilă din păr animal) nici papirus ci nişte olari care scriau pe pietre. ia considerat nebuni contagioşi sau ORACOLE PERICULOASE ( nesari dar ciudaţi straniu de periculoşi). Şi a ordonat să fie izolată complect AŞEZAREA scriind:" toţi filosofii greci au găsit pe alţii aici sau au avut miraj(nălucile deşertului).Nişte barbari primitivi ,în timpul pietrei care locuiau în peşteri deşi aveau case.!" "ANALE PILATORIA VEX MAGNA cap 8 LIBER SECUNDI COL . XXXVIII /38."Esenieni Grafică digitală 3D
Qumran Aşezarea Antică Eseniană Şcoala de Talmud -Thorah vedere aeriallă spate spre case şi depozite stock |
Qumran Aşezarea Antică Eseniană Şcoala de Talmud -Thorah faţa A spre bazine Reconstruire 3D digital secţiune CLĂDIRI DIN ANSAMBLUL COMUNITĂŢII |
Qumran Aşezarea Antică Eseniană Şcoala de Talmud -Thorah faţa B spate spre magaziile de stock cereale,furaje şi borcane de gips Reconstruire 3D digital secţiune CLĂDIRI DIN ANSAMBLUL COMUNITĂŢII |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu